2-3 dages levering     Gratis levering på ordrer over 500 kr.      Ring til os: +45 61 66 48 82

Handelsbetingelser

GENERELLE OPLYSNINGER
Me & the Met / Zsimikka ApS
CVR-nr.: 43333267
Adresse: Gøgevejs Tværvej 2, 4040 Jyllinge 
Kundeservice: info@meandmet.dk 

www.meandmet.dk holder åbent 24 timer i døgnet, og du kan selvfølgelig handle lige når det passer dig.
Det kan i meget sjældne tilfælde ske, at vi lukker webshoppen grundet vedligeholdelse. Du kan naturligvis kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på www.meandmet.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer.
Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for f.eks. fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til kassen” (eller tilsvarende), hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indholdet i din ‘indkøbskurv’ helt frem til, at du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”godkend bestilling og gå til betaling”. Herefter går din ordre videre til Me & the Met. Ændringer eller annullering af ordre som er gennemført er desværre ikke muligt. 

JULEGAVER: Laver du en ordre som er beregnet til julegave, bedes du gå til kassen og skrive i bemærkning; “Jeg ønsker byttemærke på denne ordre”.  Julegaver ombyttes t.o.m d. 08/1 2024. OBS. vær opmærksom på, at vi ikke tilbyder gave indpakning.

BETALING

Kreditkort
Betaling for dine bestilte varer sker online ved brug af Dankort, Visa, Mastercard eller Visa Electron. Oplysningerne transmitteres krypteret mellem dig som kunde og www.meandmet.dk
Beløbet vil først blive trukket fra din konto, når varen afgår fra vores lager og er på vej til dig!

MobilePay
Du har som kunde hos Me & the Met også mulighed for at betale med Mobilepay.
Ved betaling med Mobilepay indtaster du mobilnummer, hvorefter du godkender betalingen på din mobil.
Beløbet for din ordre bliver trukket på det kort som du har tilknyttet i MobilePay.
Alle personoplysninger der afgives ved bestilling uanset betalingsform (navn, adresse, mail osv.) krypteres dog ikke, men bruges kun internt.

Anyday
Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.

FRAGT OG LEVERING

For levering i Danmark gælder følgende;

Vi benytter følgende leverandører til fragt

  • Gls

BEMÆRK: Me & the Met leverer ikke til adresser i udlandet.

Leveringstid

1-3 hverdage. Vi pakker altid din ordre hurtigst muligt og sender dagligt pakker fra mandag til fredag. 

Du vil altid kunne følge din pakke via det track&trace-link, du modtager i forbindelse med bekræftelsen af din ordre.

Forsinkelser
Hvis dine varer, mod al forventning, skulle blive forsinket på grund af forsinkelser hos vores fragt leverandører, kan Me & the Met ikke drages til ansvar herfor. Vi gør dog naturligvis alt, hvad vi kan for at få varen frem til dig i tide.

Alle varer du bestiller på www.meandmet.dk  sendes som pakkepost med GLS og er fuldt forsikret under forsendelsen. Du får oplyst et track&trace-link på en e-mail i forbindelse med bekræftelsen af din ordre. Via dette link kan du følge din vare fra afsendelse, til den ankommer til leveringsstedet.
En forsendelse kan normalt trackes 12 timer efter, at trackingnummeret er modtaget. Du kan også kontakte os på info@meandmet.dk, hvis du har spørgsmål vedrørende levering.

KVITTERING FOR MODTAGELSE AF BESTILLING OG ORDREBEKRÆFTELSE

Når du har bestilt en eller flere varer hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en faktura fra os. Denne er vedhæftet i mailen du modtager om at varen er afsendt. Desuden bliver den også medsendt ordren, når den er pakket. Den vedlagte faktura i pakken skal vedlægges, hvis varen ønskes returneret.

14 DAGS FORTRYDELSESRET

Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, eller man kan miste sin fortrydelsesret, heriblandt plomberede skønhedsprodukter, hvor emballagen er brudt. Eller varer som af hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt – heriblandt forsegling på badetøj – her bortfalder din fortrydelsesret. Derfor skal undertøj/badetøj prøves uden på eget undertøj, og al forsegling skal blive på tøjet der prøves.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, søndag, grundlovsdag, juleaften eller nytårsaften, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

VIGTIG: Vi forventer, at du afsender varerne retur hurtigst muligt, da dette giver andre mulighed for at kunne købe den pågældende vare. 

OMBYTNING 
Ønsker du at ombytte en eller flere styles fra din ordre skal du lægge en ny ordre på det du vil ombytte i den størrelse du ønsker og derefter sende de styles retur til os, som du ikke ønsker. Vi tilbyder ikke ombytning direkte på vores lager. 

RETURNERING

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

Me & the Met 
Gøgevejs Tværvej 2
4040 Jyllinge 

Vi anbefaler altid at du benytter dig at vores returportal. Den finder du her;

Me&themet – Returportal (shipmondo.com)

OBS! Ved tilbagelevering skal du sørge for at varerne er forsvarligt indpakket. Varen/varerne skal sendes retur i væsentlig samme stand og samme indpakning, som da du modtog vare/varerne og det er dig som afsender der bærer ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den/dem. Returvarer (ved køb af eksempelvis sko) må ikke sendes i selve skotøjsæsken alene, denne skal pakkes ind i anden form for kasse og/eller bobleplast for at undgå skader på den under fragten. Gem ALTID  postkvittering samt evt. track and trace nummer, så du på den måde altid kan finde dokumentation for, at pakken er afsendt, hvis uheldet er ude.

RETURPAKKER SKAL SENDES MED OMDELING

Du vælger selv hvilke fragt-/pakkefirma du vil benytte i forbindelse med returnering af din vare. (Vi anbefaler dog. GLS eller Post Nord.) Vi anbefaler, at du sender din returpakke som en forsikret pakke med track&trace, så du har mulighed for at benytte “Track and Trace”, hvis der skulle opstå forsinkelse eller udeblivelse af pakken.

Vi accepterer ikke returpost sendt til postbutik eller pakkeboks. I sådanne tilfælde må det forventes, at pakken bliver sendt retur til afsender, hvorefter den må sendes på ny (med omdeling). Alle udlæg i sådanne situationer pålægges dig som afsender.

OBS! Vi modtager ikke retur pakker som afleveres persoligt på vores adresse. 

VIGTIGT!
SEND DERFOR IKKE MED DAO & BRING, DA DAO/BRING IKKE KAN LEVERE TIL VIRKSOMHEDSADRESSER, OG VIL LIGGE PAKKEN UDENFOR. VI TAGER IKKE ANSVAR FOR EVT. BORTKOMNE PAKKER I DEN FORBINDELSE.

DOKUMENTATION FOR DIT KØB SAMT RETURSPECIFIKATION

Du skal vedlægge kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb, når du sender en vare retur. 
Det er vigtigt, at vi kan se, at pakken kommer fra dig, det kan vi kun, hvis dit ORDRENUMMER ligger i pakken. Har du ikke mulighed for at sende ordrebekræftelsen eller en kopi heraf med i pakken, så skriv en seddel i hånden med DINE OPLYSNINGER og ORDRENUMMER.

Hvis du har spørgsmål kan du altid rette henvendelse til os på mail info@meandmet.dk eller ved at ringe på +45 61 66 48 82 (Mandag – Fredag 10.00 – 21.00) 

TILBAGEBETALING

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Beløbet bliver altid tilbageført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du f.eks. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Beløbet skal ifølge forbrugerreglen tilbagebetales inden der er gået 14 dage fra modtagelsen af varen, vi bestræber os dog på at tilbagebetale pengene umiddelbart efter modtagelsen af returvaren/varerne.
OBS.: Vær opmærksom på, at der kan gå op til 30 dage, hvis du har betalt med Mastercard.

BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • Du har reelt taget varen i brug hvis mærkatlabel er aftaget helt eller delvist, eller hvis den mangler
  • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer
  • Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.

Hvis du har taget varen i brug ud over hvad der er nødvendigt for, at kunne konstatere varens art, egenskaber og den måde den fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde. Du hæfter altså kun for eventuel forringelse af varens værdig, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og dem måde de fungere på. Emballagen/ Indpakningen af varen skal behandles med omhu, her tænkes specielt på sko-, parfume- og smykkeæsker, så vi kan genbruge dem – hvis ikke kan der fremkomme værdiforringelse af varen.

REKLAMATION – HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du har 24 måneders reklamationsret.

DU SKAL KONTAKTE OS INDENFOR ”RIMELIG TID”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen/fejlen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@meandmet.dk eller telefonisk på +45 61 66 48 82 

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes retur til (dog skal du kontakte os først enten telefonisk eller på mail inden varen afsendes):

Me & the Met 
Gøgevejs Tværvej 2
4040 Jyllinge 
Telefon + 45 61 66 48 82

VED BERETTIGET REKLAMATION REFUNDERER VI RIMELIGE FRAGTOMKOSTNINGER

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende, eller som skal afhentes på posthuset. OBS! Du kan ikke aflevere din reklamationssag, personligt, på vores adresse. 

ANNULLERING, OMBYTNING ELLER REDIGEREN AF ORDRE: 
Vi pakker din ordre så hurtigt vi kan, og det betyder, at når din bestilling er gennemført, er det ikke længere muligt at ændre i din ordre eller at annullere den. Dette gælder også for ændring af størrelse, farve, leveringsmetode og leveringsadresse. Vi beder dig derfor om at gennemgå din ordre inden du gennemfører købet, så du på den måde undgår at lave en fejlbestling, fortryde eller andet. 

PERSONDATA

For at kunne handle på www.meandmet.dk skal du som minimum oplyse:
1. Navn
2. Adresse
3. Mailadresse

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Me & the Met via info@meandmet.dk 

RABATKODER, TILBUD O.LIGN

Vi tilbyder ikke rabat med tilbagevirkende kraft. Det betyder derfor, at vi ikke kan give dig en rabat på en ordre du har lavet tidligere eller inden rabatten aktiveres. Ønsker du at annullerer din ordre bedes du læse vores regler og vilkår heraf. Alle rabatkoder og tilbud er individuelle og vi gør opmærksom på, at der i nogle tilfælde kun gives rabat ved køb over et bestemt beløb – Dette vil fremgå af den individuelle kampagne. 

MOMS & VALUTA

Alle priser på meandmet.dk er angivet i DKK Danske kroner.

Alle priser på meandmet.dk er angivet inklusiv moms (25%) – medmindre andet er specifikt angivet

LOVVALG OG VÆRNETING

Køb af varer på www.meandmet.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

KLAGEADGANG

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os enten på mail eller telefon, hvis du vil klage over en vare, som du har købt hos www.meandmet.dk. på denne måde kan vi hurtigt (forhåbentligt) løse sagen.

Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

Såfremt vi ikke kan nå til en fælles løsning gennem Center for Klageløsning, har du adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet.

Følg linket for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet: https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx 

Indkøbskurv
    4
    Din kurv
    5+ shoppers have bought this
    899.00 kr.
    6+ shoppers have bought this
    899.00 kr.
    6+ shoppers have bought this
    Ayla Kjole - s
    Pris: 999.00 kr.
    - +
    999.00 kr.
    Dita Jeans-0
    9+ shoppers have bought this
    Dita Jeans - 36
    Pris: 1,299.00 kr.
    - +
    1,299.00 kr.