MENU
X
Gratis levering i dag i timeintervaller til København, Hellerup og Charlottenlund | Gratis levering på ordrer over 300 kr | Gratis retur på fuldpris varer

x

Tommy Hilfiger

Tommy Hilfiger er som brand et globalt beklædnings- og detailfirma med amerikanske rødder, grundlagt i 1985. Det er i dag et af verdens førende modehuse udviklet af designeren ved samme navn, Tommy Hilfiger, født i 1951. Han modtog som 44 årig prisen som årets Mr. Fashion Designer skænket af Rådet for Fashion Designers of America, dette 10 år efter etableringen af sit New York baserede brand.

Tommy Hilfiger bliver i dag distribueret i mere end 1.800 uafhængige retailbutikker på globalt plan, og med sin stærke forbrugergenkendelse har Tommy Hilfiger spredt sig i over 100 lande fordelt over blandt andet hele Nordamerika, Latinamerika, Asien og Europa. Helt tilbage fra grundlæggelsen til den dag i dag forbliver Tommy Hilfiger selv som virksomhedens ledende designer og varetager ledelsen af brandets forskellige teams af designere. Han står selv i spidsen for hele den kreative proces bag de forskellige kollektioner. Tommy Hilfiger er blandt mange kendt for sine poloer der bærer præg af en stærk genkendelighed grundet deres velkendte logo på venstre side, men modehuset fremstiller alt fra hverdagens items i form af basic t-shirts, jeans og jakker til skræddersyede jakkesæt, sko, accessories og parfumer.

Brandet er blandt andet kendt for sloganet ”klassikere med et twist” og dette er i høj grad noget der synligt fremgår i de styles de leverer, der alle bærer præg af et øje for det afslappede look med et luksuriøst design samt et fokus på god kvalitet. Tommy Hilfiger formår både at holde fast i det traditionelle modeklassikere som denim jakker, cowboy jeans og den klassiske polo t-shirt med det klassiske logo men er heller ikke bange for at kaste sig ud i ekstravagante designs. Dette har han gjort i form af rockkoncerter i London, et racertrack inspireret modeshow i Milano og Tommy Icons i Shanghai 2018 hvor holdet bag Tommy Hilfiger redesignede deres bedst kendte klassikere, med et nyt og moderne twist.

Der er ikke nogen produkter, som matcher de kriterier, du har angivet.

Tommy Hilfiger – et livstilsbrand på tværs af generationer

Tommy Hilfiger er i den grad et livstilsbrand, der leverer kvalitetsdesign til forbrugere på globalt plan gennem TOMMY HILFIGER og TOMMY JEANS der under begge mærker har en bred samling at brands, herunder HILFIGER COLLECTION, TOMMY HILFIGER TAILORED og TommyXGigi, udarbejdet i samarbejde med topmodellen Gigi Hadid.

Uanset om man leder efter en ny taske, jakke, hoodie eller et par fede nye jeans kan man være sikker på den høje kvalitet. Tommy Hilfiger bestræber sig som brand for, at fremstille items man kan bruge igen sæson efter sæson. Som kunde behøver man ikke at bekymre sig om hvorvidt Tommy Hilfiger styles passer ind i tidens nyeste modetrends da brandet altid et sikkert valg. Størstedelen af modehusets designs kan pryde sig af, at være tidsløse klassikere gerne med et præg af brandets famøse røde, hvide og blå farver.

Det amerikanske brand tager sin inspiration fra det rå amerikanske denim look. Netop denne rå stil har været med til at adskille Tommy Hilfiger som tøjmærke, og det har siden brandets oprindelse været elsket af både kvinder, mænd og børn verden over. Tommy Hilfiger henvender sig både til hverdagens fysisk krævende og praktiske opgaver grundet det slidstærke materiale og til den modeorienterede kvinde eller mand. Dette er hvad der gør Tommy Hilfiger som brand elsket af højt profilerende celebrities som bla. David Bowie, Keith Richards, Snoop Dogg og brandets seneste frontfigur, Gigi Hadid.

Tommy og bæredygtighed

På trods af Tommy Hilfigers enorme succes på det globale plan, står de stadig stærkt fast på deres originale og faste værdier. Tommy Hilfiger som organisation har igennem virksomhedens 3 italesatte værdier, fokus på at være et bæredygtigt og miljøvenligt brand. Dette bliver understøttet af deres mål, om at evaluere alle områder af deres forsyningskæde - fra bomuldsområder til produktionsfaciliteter - for at identificere områder, hvor de har mulighed for, at reducere miljømæssige samt sociale konsekvenser af deres produktionsprocesser. Dette er et værdiset med stor prioritet hos Tommy Hilfiger, hvis mål er, at være det førende bæredygtige designer livstilsbrand inden år 2020. Dette gøres ved, inden 2020 at indkøbe 100% af bomuld fra mere bæredygtige kilder, hvilket betyder bomuld der enten dyrkes på en mere bæredygtig måde eller bliver genbrugt og derudover blandt andet at tilstræbe en reduktion på 25% i plastbaseret emballagebrug. Dette for herefter at benytte sig af miljørigtige og bæredygtige materialer samt genanvende alt affald fra virksomhedens butikker, kontorer og pakhuse. 

De klassiske Tommy items

Edgy denim jakker er noget der hos Tommy Hilfiger går igen sæson efter sæson og med forskellige prints er de efterhånden en fast bestandsdel af alle sæsoners kollektioner. Det er oftest de klassiske amerikanske farver som rød, blå, og hvid som er en del af designerens farvepalette. Oftest ses disse i flotte og vilde fede kombinationer af striber og firkantede prints, inspireret af Tommy Hilfigers personlige forkærlighed for formel 1 kørsel, og giver ofte et cool råt look til de mange feminine styles. De mange feminine og rå styles samt kombinationen af disse to modsætninger giver Tommy Hilfiger brandet en mangfoldighed der gør det muligt at finde det perfekte item til garderoben, uanset smag, stil eller behov. Som kunde er det altid muligt at skabe en personlig og individuel stil igennem brandet, og Tommy Hilfiger har aldrig problemer med at ramme deres brede målgruppe sæson efter sæson. 

Uanset udviklingen af designet bag Tommy Hilfigers styles bærer det altid præg af let kenkendeligt og falder aldrig for langt fra sine oprindelige rødder. Det let genkendelige design bringer både personlighed og stil til enhver garderobe.

Altså kan kunder hos Tommy Hilfiger altid finde hvad end man har brug for til garderoben uanset om man hælder mest til den klassiske lille sorte kjole, den perfekte pasform i jakker, det pæne jakkesæt, feminine trøjer til hverdagen eller cowboy buksen der kan tåle at blive brugt dag ud og dag ind uden tegn på slid. Det amerikansk fødte mærke har ambitioner om at skabe et look, som både er hårdt, sofistikeret, feminint og klassisk på en og samme gang altid med den høje kvalitet i højsædet.

Hver eneste sæson er fyldt med såkaldte musthaves som man bare må eje, og vi hos Me&theMet er derfor super glade for at velkomme Tommy Hilfiger til vores fantastiske portefølje af brands, og vi kan ikke vente med at se hvad Tommy og hans team har at byde på i deres kommende sæsoners kollektioner.

Shop alt dit yndlings Tommy Hilfiger tøj her hos Me & the Met.